درد دندان، دندان درد، آیا روت کانال تراپی درد دارد؟

درد دندان

توسط: | برچسب ها: | دیدگاه ها: 0 | مرداد ۱۹ام, ۱۳۹۶

درد دندان چیست؟

به طول کلی درد دندان یک مکانیسم حفاظتی است که از حساسیت مختصر تا درد شدید دامنه دارد و به بدن اطلاع می دهد که یک مشکلی وجود دارد. در مورد دندان این مسئله در نتیجه واکنش پایانه های عصبی داخل پالپ دندان رخ می دهد و شدت آن بستگی به نوع و شدت محرک دارد.

نمونه هایی از درد های دندانی

حالتهایی که در زیر بیان شده، نمونه هایی از دردهای دندانی است:
۱ – حساسیت به غذاها و مایعات سرد و گرم
اگر ناراحتی فقط چند لحظه طول بکشد، نشان دهنده مشکل جدی نیست. ممکن است به دلایلی مثل وجود پوسیدگی مختصر، ترمیمی که در جای خود لق شده است و یا سطح عریان شده ریشه (به دلیل تحلیل لثه) بوجود آمده است.
برای رفع این نوع درد دندان چه باید کرد:
اگر سطح ریشه حساس است، بهتر است با یک مسواک نرم به آرامی لبه لثه را تمیز کرد. بهتر است از خمیردندان های حاوی فلوراید که برای دندان های حساس ساخته شده استفاده شود. مسواک زدن به صورت افقی باعث سایش بیشتر لثه می شود. حتی می توانید این خمیردندان ها را روی سطح ریشه حساس بمالید. اگر حساسیت ادامه پیدا کرد، ویزیت دندانپزشکی لازم است.
۲ – حساسیت به غذای سرد و گرم بعد از درمان دندانپزشکی:
کار دندانپزشکی می تواند باعث حساسیت شود. چون باعث التهاب موقتی پالپ دندان می شود.
برای رفع این نوع درد دندان چه باید کرد؟
این حساسیت نباید بیشتر از چند روز ادامه پیدا کند و با ضد دردهای معمولی قابل کنترل است. اما اگر درد ادامه پیدا کرد و بهتر نشد، با دندانپزشک خود تماس بگیرید.
۳ – درد تیز موقع غذا خوردن:
پوسیدگی، ترمیم لق و یا دندان ترک خورده از دلایل آن است.
برای رفع این نوع درد دندان چه باید کرد؟
حتماً باید به دندانپزشک برای بررسی علت مراجعه شود.
۴ – درد ادامه دار که معمولاً بیشتر از ۳۰ ثانیه بعد از خوردن غذاهای سرد و یا گرم طول می کشد:
این بدان معناست که پالپ دندان آسیب دیده است. این آسیب می تواند به دلیل پوسیدگی و یا ضربه باشد.
برای رفع این نوع درد دندان چه باید کرد؟
به اندودنتیست مراجعه کنید تا RCT انجام شود.
۵ – درد شدید دائم، تورم لثه و حساسیت دندان:
این دندان دچار آبسه شده است و باعث عفونت بافت ها و استخوان اطراف شده است.
برای رفع این نوع درد دندان چه باید کرد؟
نیاز به درمان اورژانس توسط اندودنتیست وجود دارد ولی تا قبل آن برای کنترل درد دارو مصرف کنید.
۶ – احساس فشار و درد گنگ در دندان ها و فک بالا:
سایش دندانها (براکسیزم) می تواند باعث چنین دردی شود. درد سینوس ها می تواند در این ناحیه احساس شود. در مورد براکسیزم با دندانپزشک خود مشورت کنید و در صورت اینکه مشکل سینوسی است، با پزشک خود مشاوره کنید.

ارسال پاسخ